Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

       Dodaj do ulubionych Ustaw strone jako startowa

SPITFIRE MK. IX

 

           

 

INFORMACJE O MODELU

Skala

1/72

Firma

ITALERI

Jakość firmy

dobra

7/10

Wymiary (dł/szer/wys)

13,2 cm / 13,6 cm / 5,3 cm

Malowanie

Spitfire MK.IX Royal Air Force 126th Squadron Harrowbeer 1944

Popularny model brytyjskiego myśliwca Spitfire Mk. IX. Generalnie łatwy do sklejenia, ale części są niedokładne i w przypadku skrzydeł, po sklejeniu zostawały luki które należało potem zaszpachlowywać. Oprócz niewłaściwych wymiarów, części były dokładnie odlane i zbędne było szlifowanie i piłowanie. Instrukcja czytelna, kalkomania również dobrej jakości. Jak na taką jakość cena przyzwoita.

Poniżej zamieściłem informacje oraz zdjęcie prawdziwej maszyny.

 

DANE TAKTYCZNO-TECHNICZNE
Typ myśliwiec
Pochodzenie Wielka Brytania
Rok produkcji 1942
Rozpiętość 9,80 m
Długość 9,54 m
Wysokość 3,84 m
Napęd rzędowy silnik tłokowy Rolls-Royce Merlin 66, o mocy 1580 KM
Prędkość maksymalna 656 km/h
Pułap 13115 m
Zasięg 1580 km
Masa własna 2630 kg
Konstrukcja jednomiejscowy dolnopłat o konstrukcji metalowej, półskorupowej, podwozie klasyczne, chowane w locie
Uzbrojenie 2 działka Oerlikon 20 mm, 2 karabiny Colt Browning 12,7 mm, 1 bomba 226 kg lub dwie po 113 kg.

 

Jeden z najsłynniejszych samolotów myśliwskich II wojny światowej - angielski Spitfire został zaprojektowany w wytwórni Supermarine przez znanego konstruktora głośnych w latach trzydziestych rekordowych wodnosamolotów - inż Reginalda Mitchella. Oblatany 5.03.1936 r. prototyp o symbolu 300 potwierdził oczekiwania. Okazał się bardzo szybki, zwrotny i łatwy w pilotażu. W 1937 r. przystąpiono do produkcji wersji seryjnej Spitfire Mk.I uzbrojonej w 4 karabiny maszynowe 7,7 mm. W tym celu oddano nowe zakłady w Castle Bromwith i podpisano kontrakt na produkcję 1000 samolotów. Do końca października 1939 zamówiono łącznie 4000 egzemplarzy. Jeden samolot tego typu zakupiła w celach badawczych i porównawczych także Polska. Maszyna wysłana w sierpniu 1939 nigdy jednak do Polski nie dotarła. Od 175 wyprodukowanego egzemplarza w samolotach Spitfire zaczęto montować bardzo sprawne silniki Rolls-Royce Merlin III oraz trójłopatowe, metalowe śmigła o zmiennym skoku. Podczas produkcji samolotów Spitfire wprowadzono także szybę pancerną z przodu osłony kabiny i płytę stalową chroniącą tył głowy i barki pilota. Wytwarzano dwie odmiany wersji Mk.I - odmianę Mk.IA uzbrojoną w 8 karabinów maszynowych Browning 7,7 mm i odmianę Mk.IB z 2 działkami 20 mm i 4 karabinami 7,7 mm. Ogółem wyprodukowano 1566 samolotów Spitfire Mk. I.